SLG CeljeSLG Celje

PREŠERNOVA NAGRADA ZA ŽIVLJENJSKO DELO BJANKI ADŽIĆ URSULOV

Bjanka Adžić Ursulov je umetnica velikega formata, ki nadaljuje žlahtno kostumografsko tradicijo Mije Jarčeve in Alenke Bartlove. Vse svoje življenje je posvetila in žrtvovala izključno in samo gledališču. Njen dom je gledališka šivalnica, njena domovina gledališki oder.
Kot akademska slikarka –kostumografka je vrhunska strokovnjakinja, ki kostumografijo razume predvsem kot dramaturgijo vizualnega. Zato ima znotraj vsakokratnega ustvarjalnega procesa odločilno likovno pa tudi dramaturško vlogo.
Je odlična poznavalka zgodovinskih stilov in se z njimi z lahkoto poigrava. Historičnemu kostumu z nonšalantnimi detajli in drznimi kroji dodaja sodoben avtorski podpis. Po drugi strani pa se rada tudi inventivno poigrava z materiali. Kostume ustvarja iz papirja, kovine, gume, perja, voska in drugih neverjetnih snovi, pa seveda tudi iz najplemenitejših svil, baržunov in gabardenov. Ima izjemen smisel za detajl in celoto. Iz diskretnih, navidez neopaznih dodatkov prosevata tako njen duh kot tudi prefinjen humor, celota pa je zmerom domišljena, barvno usklajena in estetsko dovršena. Njene skice so likovne mojstrovine; z lahkotno slikarsko potezo in premišljenimi barvnimi odtenki tako nazorno naslika dramsko osebo, da lahko igral_ec poleg oprave razbere tudi karakterne črte svojega lika. In prav to je pri njeni kostumografiji najpomembnejše: zmerom je v popolnem sozvočju tako z igralcem kot z vsemi drugimi ustvarjalnimi elementi predstave.
Bjanka Adžić Urulov je s svojim talentom, strokovnostjo in predanostjo doslej ustvarila več kot dvesto gledaliških, opernih in filmskih kostumografij in tako svojemu poklicu postavila veličasten spomenik.
Je redna sodelavka našega gledališča, prvič je sodelovala leta 1999 pri Molièrovem Don Juanu in do Pesmi živih mrtvecev leta 2017 v SLG Celje podpisala trinajst kostumografij.
Njena umetniška prisotnost na najprestižnejših evropskih odrih, kot so Comédie Française, Globe Theatre v Londonu, Dunajska državna opera, Avignonski festival in drugi, pa jo uvršča tudi med vrhunske ambasadorke slovenskega gledališča v tujini.

Alja Predan