Za vloge Pie v predstavi Zapiranje ljubezni (Mini teater in MG Ptuj), Vodje v predstavi Krči in Nathalie Oppenheim v predstavi Kako poveš, kar si odigral (SLG Celje) ter Jasne v filmu Panika (RTV Slovenija)
Pia Zemljič je v slovenskem umetniškem prostoru zablestela s fascinantno energijo, ki že dve desetletji privlači pozornost publike in kritike. Njen igralski razpon je izjemno širok, pokazala se je kot avtentična junakinja klasičnega repertoarja, istočasno pa do popolnosti tolmači vloge sodobnih mladih žensk. Z lahkoto in virtuoznostjo zleze v kožo fatalne zapeljivke, romantične ženske ali z nevrozami moderne družbe destabilizirane persone.
Pia Zemljič z lahkotnostjo in prepričljivo igra tako v komedijah, tragedijah in dramah kot v predstavah sodobnega gledališča, ki so blizu performansem.
Vse to se zrcali v vlogah, zaradi katerih je letošnja dobitnica nagrade Prešernovega sklada. Z vlogo Pie, ki jo je v pretekli sezoni odigrala v Zapiranju ljubezni (Mini teater in MG Ptuj) Pascala Ramberta v režiji Ivice Buljana, je očarala tako publiko kot kritike, ki so enotno ponovno prepoznali razkošnost njenega enkratnega talenta.
Malokatera stvaritev je tako vznemirjujoča in razgaljajoča kot ta, in to tako telesno kot tudi moralno. Pia Zemljič kot da v eni odigra dve veliki vlogi. V prvem delu predstave, v katerem brez besed posluša partnerjeve brutalne besede slovesa, nemočno ječi, izbruhne v bolečini, se lomi v histeričnih, kompulzivnih krčih, se umiri, pa spet, samoprevarana s spomini na preteklost, sanjari o izgubljenem raju, pokaže ves igralski register klasične tragedinje. Njena interpretacija se giblje v razponu od zadržanosti do največjih gest, ki pripadajo samo velikim igralkam. V drugem delu, ko prevzame besedo, pa je njena igra v vseh pogledih sodobna; v trenutku umiri in zravna telo, obvlada glas, zbere misli in takšna krene v končni obračun, iz katerega odide kot zmagovalka. Njene besede so kot smrtonosno orožje, kot ostro rezilo meča, s katerim vešče rokuje; partnerja ranjuje precizno, ubija ga brez dopuščanja možnosti pomiritve. Zakonske prizore, ki spominjajo na Bergmana, spreminja v okruten fizični performans. Vsemu temu dodaja virtuozne zvočne figure, s čimer pri publiki vzbudi izjemen užitek, ki vodi v razumevanje in podporo njenemu igralskemu liku. Pia Zemljič v enournem monologu s presunljivim nizanjem in osmišljanjem sleherne replike preigra čustvena stanja od ranjenosti, prizadetosti, žalosti, jeze, besa do neskončne samozavesti, s čimer dokazuje, da do potankosti obvlada svoj govorni aparat.
Pia Zemljič svojo sposobnost upodabljanja vedno novih in svežih ženskih likov potrjuje tudi z dvema izjemnima in popolnoma različnima vlogama, ki ju je v minulem letu ustvarila v SLG Celje: Vodje v sodobni drami Mika Barletta Krči v režiji Jureta Novaka in Nathalie Oppenheim v Kako poveš, kar si odigral Yasmine Reza v režiji Janeza Pipana.
Vlogo Vodje igra kot »železna lady«, naravnost izjemna je pri spreminjanju svoje hlinjene prijaznosti in sposobnosti manipuliranja v zapeljivo mehaničnost in grožnjo. Vsak njen stavek, četudi prekinjen s tleskom ustnic, je popoln, definiran in odgovoren. Vodjo upodobi z energetsko polno, močno igralsko prezenco, skozi štirinajst kratkih prizorov se sprehodi s tako silo, da gledalcu vzame dih. V govoru je natančna, ostra in jasna; raziskuje globine različnih pomenov izgovorjenega in z istimi besedami ustvarja popolnoma različne situacije.
Navdušuje tudi kot Nathalie Oppenheim, naj bo s pomenljivostjo bežnih gest, polglasnimi, skoraj neslišnimi in zgolj nakazanimi replikami ali silovitimi dramatičnimi monologi oziroma recitacijami pri prebiranju odlomkov iz svoje imaginarne knjige. Natančna, suverena, jasna, hkrati pa ranljiva, neulovljiva in skrivnostna, vse to je Nathalie Oppenheim Pie Zemljič.
Lik Jasne v filmu Panika v produkciji RTV Slovenija in režiji Barbare Zemljič pa je še eden v vrsti filmskih likov Pie Zemljič, ki potrjuje njeno vrhunskost tudi na področju filmske igre.
Z drobnimi pogledi, smehljaji in vzdihi neverjetno lepo izriše slutnjo stiske na videz popolne ženske. V lik Jasne, zadržane in obvladane osebe, ki ničesar ne prepusti naključju, pa ji uspe vnesti tudi duhovite tone ter vzpostaviti kontrapunkt zmedeni in impulzivni Veri.
Pia Zemljič je vrhunska igralka, ki gledalca očara, začara in popelje na potovanje gledališkega ali filmskega užitka. Je natančna, suverena, z izjemnim posluhom za najmanjša čustvena niansiranja različnih notranjih stanj lika, ki ga upodablja. Je mojstrica igralskih transformacij, ki prefinjeno tke podobo lika, da na odru ali platnu zaživi človek iz mesa in krvi, ki gledalcu nudi možnost prepoznave.
Enako suverena, natančna in študiozna je v resnih in komičnih vlogah.