Naš dolgoletni sodelavec, fotograf Uroš Hočevar, je prejemnik Delove nagrade za fotografijo leta 2018.
Utemeljitev
Slovenija se utaplja v odpadkih, saj je država zatajila. Takšen je bil 16. oktobra lani v Delu naslov članka novinarja Boruta Tavčarja, pri čemer sta bila oba dela naslova citata besed, ki jih je dan pred tem izgovoril minister za okolje in prostor Jure Leben. Ne kjerkoli, pač pa sredi kupov odpadne embalaže na Barju, kjer je po tedanjih podatkih Snaga skladiščila od 2300 do 2400 ton odpadne embalaže. Slovensko potrošništvo je komunalna podjetja soočilo z velikimi prostorskimi težavami in z njimi s zdravstveno, požarno ter okoljsko grožnjo nakopičenih smeti. V državi je bilo, kot še izveš v članku, od 9000 do 10.000 ton neprevzete odpadne embalaže, zgolj delež nečistoč v embalaži iz gospodinjstev pa je v manj kot desetletju s 45 odstotkov poskočil na 60 do 70 odstotkov. Del članka je bila tudi fotografija, ki jo je, prav tako na Barju, posnel Delov fotoreporter Uroš Hočevar. Odmaknjen od ministra in njegovih besed je isto zgodbo povedal z le enim pritiskom na sprožilec. Tudi upodobil je le enega človeka: Snaginega delavca, osamljenega sredi smeti, ki so jih zavrgli tisočeri drugih. Iz nagrmadenih steklenih odpadkov ločuje dele plastike. Hočevar se je fotografiranja lotil z izjemnim občutkom za sredinsko kompozicijo, ki še jasneje izpostavi delavca sredi posledic vsakdana slovenskega dela človeštva. Kompozicijsko ga je predstavil kot sizifovskega heroja, ki naj bi rešil, česar en sam človek kajpak rešiti ne more, v nasprotju z njegovo ujetostjo v kader pa je odpadke vizualiziral kot nekaj, kar se neomejeno kopiči. Kot nekaj, kar grozi, da bo seglo daleč onkraj meja fotografije, takorekoč v neskončnost ali do, kako že gre tisti slogan? Do vašega praga.
Uroš, prejmi iskrene čestitke!
SLG Celje