DAVID ČEH – BRONASTI CELJSKI GRB
BRONASTI CELJSKI GRB
za vrsto vrhunskih igralskih kreacij v najzahtevnejših igralskih vlogah prejme
David Čeh.
Gledališki igralec David Čeh je član gledališkega ansambla Slovenskega ljudskega gledališča Celje od leta 1998. V skoraj enajstih letih umetniškega ustvarjanja na odru omenjenega gledališča se je razvil v zrelo igralsko osebnost. Je eden najmočnejših igralcev srednje generacije gledališčnikov v Celju, prav gotovo pa tudi v slovenskem gledališkem prostoru. Vloge oblikuje natančno in suvereno, tako v klasičnih kot tudi sodobnih tekstih, z enako zavzetostjo in natančnim razmislekom pa se loteva vlog v predstavah za otroke. Njegove največje odlike so govorna sposobnost in obvladovanje telesa, saj se zaveda pomembnosti usklajenosti vseh igralčevih izraznih sredstev – govornega aparata in telesa.
Vlogo Troilusa v Shakespearovi igri Troilus in Kresida, mladeniča, ki je izgubljen v neprimernem vojnem času, razočaran nad prvo ljubeznijo, je upodobil pretresljivo, senzibilno z najmanjšimi odtenki v interpretaciji besedila. Z izredno telesno pripravljenostjo, natančno v gibanju in čustveno poudarjeno, vseskozi pa izredno prepričljivo, je suvereno peljal lik od začetka do konca. Desnega angela v komediji Mirakel o sveti Neži je upodobil kot avtoriteto, skoraj hudiča v službi božji, z izjemnim občutkom za komično, ki pozna mero v igri. David Čeh je z občutkom za pravo mero komike poskrbel, da njegov Desni Angel prestopa okvire karikiranja, v njegovi interpretaciji je angel zaživel kot avtentična vloga. V drami Paraziti sodobnega nemškega avtorja Mariusa von Mayenburga je ustvaril pretresljiv lik vseh čustev oropanega Petrika, ki skozi igro izpelje mojstrsko igralsko preobrazbo. Na odru namreč lahko vidimo njegovo razčlovečenje, ko se iz sadista, ki psihično in fizično maltretira svojo izvoljenko, spremeni v ponižnega psa, ki prosjači za ljubezen in naklonjenost. Kritika je zapisala: »Paraziti so slabo uro trajajoča odrska impresija, drastična metafora vakuumiziranega vztrajanja v skupnem vegetiranju, kjer je vse teža brez luči na koncu tunela, občutje razmazanosti po tleh, hoje le še v horizontali, …/…/ Učinek akterjev je kolektiven: /…/ Petrik (David Čeh) regresira v psa …« (Primož Jesenko, Delo, 27. februarja 2007). David Čeh pa se dobro znajde tudi v vlogah, ki zahtevajo plesno in pevsko znanje. To je dokazal z naslednjimi uprizoritvami: Poročnik Fogarty v muzikalu Chicago, Carinik in Mornar v muzikalu Kabaret in Policaj Macelj v Mačku Muriju. V zgoraj omenjenih vlogah je nastopil kot kvaliteten gibalec in pevec, ki se samozavestno spopada tudi z izzivi, ki niso del igralskega vsakdana.
Omenjene vloge in številne pohvale pričajo o tem, kako širok je igralski razpon Davida Čeha. Je igralec velikih igralskih preobrazb, lahko se spopada z najzahtevnejšimi vlogami sodobne in klasične dramatike, njegova odlika pa je tudi velika gibalna spretnost. Zato s svojim delom nedvomno daje pečat Slovenskemu ljudskemu gledališču Celje in mestu, kjer ustvarja.
Za številne odlično odigrane vloge in kot vzpodbudo za nadaljnjo ustvarjalno pot, Mestni svet Mestne občine Celje podeljuje gospodu Davidu Čehu bronasti celjski grb.