Z žalostjo v srcih vam sporočamo, da nas je zapustil veliki slovenski igralec, naš dolgoletni sodelavec in prijatelj Janez Bermež.
Janez Bermež se je rodil 18. avgusta 1935 na Vrhniki. Študiral je na Akademiji za igralsko umetnost v Ljubljani v letniku Mire Danilove. Študij je absolviral z vlogo Andreja v Brnčičevi igri Med štirimi stenami leta 1962. Še isto leto se je zaposlil v SLG Celje, kjer je ostal do upokojitve v sezoni 1999/2000. Bil je nosilec repertoarja in glavni igralec karakternih nosilnih vlog v mnogih predstavah. Ustvaril je skoraj 160 vlog, pomemben pečat pa je pustil tudi v slovenskem filmu in na televiziji. Slovel je po prefinjeni, študiozni in intuitivno poglobljeni igri.
Bil je dobitnik najvišje in najpomembnejše gledališke nagrade Borštnikov prstan, ob tem pa še prejemnik nagrade Prešernovega sklada, dveh Borštnikovih nagrad, nagrade sklada Staneta Severja in številnih drugih.
Janez Bermež v svoji dolgoletni karieri ni močno zaznamoval le Slovenskega ljudskega gledališča Celje, temveč celoten slovenski gledališki prostor. Preigral je tako rekoč ves najpomembnejši dramski repertoar, tako iz domače kakor tudi iz tuje klasične in sodobne dramatike. Redko najdemo igralca, ki bi na svoji koži skusil tako rekoč vse: od Kreona, Glasnika in Teiresiasa, mimo Leara in cele vrste Molièrovih junakov, Sganarella, Doranta, Klitandra, pa vseh treh osrednjih moških pri Čehovu, Trigorina, Veršinina in Astrova, do Brechotvega Mattija, Millerjevega Proctorja, Shafferjevefa Salierija in cele plejade Ibsenovih likov, Hovstada, dr. Wangla, Solnessa, pastorja Mandersa, Anouilhove, Weissove junake, pa znamenitega Valmonta v Eksploziji spomina Heinerja Millerja in še vrste drugih. Vsekakor pa je bil eden redkih, ki je preigral tako rekoč celotnega Cankarja: Maksa v Kralju na Betajnovi, Ščuko in dr. Grozda v komediji Za narodov blagor, dr. Mlakarja v Romantičnih dušah, Nadučitelja in Župnika v Hlapcih, Dacarja v Pohujšanju in Poljanca v Lepi Vidi. Ob vsem naštetem je bil tudi neverjeten komik, smisel za humor je znal izražati pretanjeno in sofisticirano, daleč od sprenevedavega burkaštva in koketiranja s cenenostjo zavoljo pridobivanja naklonjenosti občinstva.
Jernej Novak je v utemeljitvi za Borštnikov prstan med drugim zapisal:
Janez Bermež je izjemen govorec, po sodbi strokovnjakov, gledaliških lektorjev najboljši med slovenskimi igralci. Njegov glas je sonoričen, govorica razkošno modulirana, izreka natančna. Kljub značilni intonaciji ni nikoli stereotipen, vedno je prefinjen v izrazu, pa naj izreka grobost ali liričnost. Sledi strukturi verza, dojemljiv je za sočasnost govorjenega jezika, odprt, moderen.
Nemara se v odrskem govoru najčisteje izkristalizira značilna Bermeževa igra, zaznamovana z močno čustvenim doživljanjem materije, z instinktivnim dojemanjem, racionalnim selekcioniranjem izraznih sredstev in razumskim pristopom k oblikovanju vloge. Je igralec z močno odrsko prezenco, v sebi nosi otroško odprtost in igrivost.
Značilno zanj je, da je dobršen del svojih velikih igralskih stvaritev oblikoval kot interpret vlog, ki rastejo iz intenzivne soigre s partnerjem, soigralcem. Bermežev lik Gospoda v krstni uprizoritvi Wudlerjeve igre Perpetuum mobile je zaživel v dialogu z igralko Mijo Mencejevo. Kot hlapec Matti je brechtovsko naporno pot žilavega hlapca premeril ob gospodarju Puntili Pavleta Jeršina. Z eruptivno čutnostjo zaznamovan Bermežev John Proctor v Millerjevem Lovu na čarovnice je svojo usodo upornika in žrtve izpovedal skupaj z igralko Jano Šmidovo. Njegov nedosegljivi Salieri v Shafferjevi igri Amadeus je blestel v soigri z Anico Kumrovo in Zvonetom Agrežem. Veliki manipulator v svetu beračev, gangsterjev in korumpirane policije Johnatan Peachum iz Brechtove Opere za tri groše se je polno izoblikoval ob Ljerki Belak. Zahtevno vlogo pastorja Mandersa v Ibsenovih Strahovih je mojstrsko razčlenil v intenzivni igri z Milado Kalezić. S Petrom Boštjančičem sta dala življenje krstni uprizoritvi Lainščkovih Samorastnežev.«
Strokovna kritika je v Bermeževih odrskih stvaritvah videla igralca, ki zna ustvariti zapleteno, s protislovji zaznamovano človekovo naravo, jo izraziti z igro, ki je polna odtenkov. Priznavala mu je, da je mojster komično-tragičnega niansiranja in poudarjanja tragikomične človekove usode tako takrat, ko oblikuje like klasične komedije, kot tedaj, ko interpretira dramatiko absurda. Velike Bermeževe vloge nosijo pečat miselno izostrene in čutno do kraja izpolnjene, pretresljive igralske stvaritve.
Ob prebiranju kritik uprizoritev, v katerih je nastopal, je treba posebej poudariti, da nikjer ni mogoče zaslediti, da bi kritiki in ocenjevalci skoparili s superlativi o Bermeževem talentu in sposobnostih. Ker je bil kar nekaj desetletij nosilec repertoarja v SLG Celje, je tako rekoč v vsaki uprizoritvi nastopal kot protagonist. Za ponazoritev naj služi samo nekaj primerov, kako neverjeten vtis in pečat je Bermež pustil pri strogih presojevalcih:
Krištof Dovjak je ob premieri Eksplozije spomina Heinerja Millerja zapisal takole:
Odlična predstava, ena najboljših v slovenskem gledališkem prostoru in vsekakor najboljša v zadnjih petih letih v Slovenskem ljudskem gledališču Celje. Natančna, monolitna, kozmična, perverzna, interpretativno odprta, komorna in spektakelska hkrati, je oprta predvsem na igro Milade Kalezić in Janeza Bermeža, ki s svojo igro vstopata v tisto čisto območje gledališča, v katerem skorajda ni več »podoživljanja in utelešenja«.
Janez Bermež je v enem od maloštevilnih intervjujev dejal, da mu je bil še posebej pri srcu lik Hermana Celjskega, igral ga je tudi na celjskem gradu, saj mu je vloga odprla diapazon veličastnih čustvenih stanj. Ponosen je bil, da je preigral celoten Cankarjev opus, večinoma pod vodstvom Mileta Koruna; v najbolj markantnem spominu je imel vlogi dr. Grozda v komediji Za narodov blagor in Poljanca v Lepi Vidi. Za obe je prejel Borštnikovi nagradi. Seveda pa ga je veselil tudi njegov komedijski repertoar, ljub mu je bil angleški humor, suh, pronicljiv in izjemno duhovit, ki zmerom zadene žebljico na glavico.
Jernej Novak ob znamenitem Novačanovem Hermanu II. Celjskem ni skoparil s superlativi:
Ključni protagonist boja s svetom in samim seboj je Herman II. Celjski, ki ga igra Janez Bermež: z močno odrsko prezenco, sonornim glasom in izvrstno dikcijo ter s sugestivno izraženo notranjo napetostjo, ki napolnjuje lik Hermana Celjskega, je predstavi oblikoval potrebno središčno točko, presečišče uprizarjanja konfliktov; njegov Herman stopnjevano izraža nepomirljiv boj med silno voljo in presihajočo močjo.
Isti kritik je ob Anouilhovi Skušnji zapisal:
Nasprotni pol čiste Lucille je Héro, ki zlo sprejema kot neizbežno resnico človeškega sveta. Janez Bermež ga igra z vznemirljivo zgoščenim, učinkovitim sarkazmom, z jedkim humorjem in cinično poudarjeno (samo)uničevalsko slo. Na pravih mestih zna to uničevalsko figuro demoniziranega nihilizma odpreti, izpostaviti lastno človeško ranjenost in bolečino ter jo spet prekriti z destruktivnostjo. Njegov Héro je predvsem v četrtem dejanju – v njem Bermež z vsem mojstrstvom zaigra vlogo poosebljenega zla in lucidnega poznavalca človeške narave, ki kos za kosom trga svojo žrtev, se tik pred dokončno zmago zave svojega dejanja in nedolžne žrtve, a se te v sebi prebujene bolečine spet ne more osvoboditi drugače kot z nasilno, polaščevalsko slo – velika igralska stvaritev. Z nezmanjšano močjo, logično, dosledno stopnjujoč Héroja kot v sebi razklanega človeka igra Bermež zadnje dejanje, v katerem zavestno izzove dvoboj ter z njim svojo gotovo smrt in mir.
Mogoče je bila ena najbolj izpostavljenih Bermeževih vlog Salieri v Shafferjevi igri Amadeus v režiji Dušana Mlakarja, s katerim je Bermež sodeloval v vrsti ključnih uprizoritev. Dvoboj med genialnim čudežnim dečkom in povprečnežem Salierijem, ki v antagonistu spozna genija, ga skuša javno zatreti in ga na koncu tudi zastrupi, je Bermež odigral maestralno.
Tukaj je najprej vsestransko upodobljeni Salieri, ki ga je Janez Bermež ustvaril kot zapleteno človeško figuro, polno odtenkov od nevoščljivosti in zlobe do zavesti o lastnih hibah in v bistvu globokega nezadovoljstva z življenjem, ki ga živi, je zapisal po premieri Lojze Smasek v Večeru.
Lepa Vida v Korunovi režiji sodi gotovo v sam vrh cankariane tega našega izjemnega režiserja. Po mnenju Andreja Inkreta je bila to »najradikalnejša, najbolj Korunova« predstava, »najostrejša in najbolj konsekventna«. S svojo mislijo je segla »najdlje v dihotomične svetove Cankarjeve poezije«. »Z Lepo Vido se je Korunova gledališka misel znova zbrala okrog bistvenih vprašanj in se obenem prebila do kompleksne, izredno intenzivne predstave, ki na presenetljiv, nov način povzema in združuje najpoglavitnejša režiserjeva odrska 'odkritja' vse od prvega Pohujšanja ...« In tudi vse igralske kreacije s Poljancem na čelu so bile deležne veličastnih slavospevov in posledično tudi nagrad.
Že v naslednji sezoni 1980/81 je Mile Korun v SLG Celje postavil krstno uprizoritev Jovanovićeve igre Prevzgoja srca (Karamazovi), ki je spričo občutljive tematike razburila celotno tedanje jugoslovansko gledališko in politično okolje. To je bil eden prvih poskusov razkriti osebne dileme ljudi, ki so na lastni koži skusili totalitarno delovanje državnih organov ob soočenju z informbirojem. Izrekanje za dovčerajšnjega idola Stalina je po razkolu s Sovjetsko zvezo marsikoga pripeljalo na Goli otok in to je bil tabu, o katerem se je v Jugoslaviji smelo samo šepetati. Jovanović je spregovoril na glas in Janez Bermež je v Korunovi postavitvi odigral protagonista Svetozarja Mitića, ki je bil deležen take usode.
Svetozarja Mitića je z vso možato zgroženostjo nad dogajanjem, v katerem se je človek znašel proti svoji volji, odigral Janez Bermež, preprosto, neposredno, vživeto in s poudarki, ki so šli v sklad s kompozicijo dogajanja, je zapisal France Vurnik v Dnevniku po premieri, 15. 12. 1980.
Ali: Med igralci velja najprej izdvojiti Janez Bermeža, ki je prepričljivo upodobil osebo Svetozarja, sestavljeno iz množice drobnih, v posamezne prizore zamejenih, a življenjsko polnih detajlov ter s tem presegel enkratno človeško usodo v smeri univerzalnega. Slavko Pezdir, Novi tednik, 18. 12. 1980.
Teh nekaj drobcev iz ogromne bere odličnih stvaritev je le skromna ponazoritev igralske moči Janeza Bermeža. Njegov opus je resnično veličasten in predstavlja enega od kolosov slovenskega igralstva. Lahko ga postavimo ob bok vsem največjim slovenskim igralcem druge polovice dvajsetega stoletja od Severja do Šugmana. Ni bil le izjemen govorec, znal se je briljantno in poglobljeno vživeti v najbolj zapletene in psihološko turbulentne osebnosti, obenem pa je imel tudi izjemen dar za komično. Skratka, vsestranski, izjemen talent, kar je velika redkost tudi v svetovnem merilu.
Vse življenje je bil zvest SLG Celje, čeprav so ga mamile druge hiše, tudi to je, zlasti v današnjih časih, velika redkost. Po upokojitvi je še nekaj sezon igral na celjskem odru, dokler so mu to dopuščale moči. Vse do danes je ostajal zvest obiskovalec premier našega gledališča, s čimer je prav tako izkazoval svojo človeško širino in toplino ter obenem pripadnost in zavezanost kolektivu, ki mu je vse življenje pripadal tudi sam.
Pogrešali te bomo!
kolektiv SLG Celje
SEZNAM VLOG IN NAGRAD JANEZA BERMEŽA
Vloge v SLG Celje
2000–2004
2004 Pripovedovalec, Pelias, Svat, Kralj, Pogrebec, Dedal; Tina Kosi METAMORFOZE, r. Vinko Möderndorfer, Slovensko ljudsko gledališče Celje
2003 Katehet; Ervin Fritz MIRAKEL O SVETI NEŽI, r. Vinko Möderndorfer, Slovensko ljudsko gledališče Celje
2001 Gospod Pepi; Vinko Möderndorfer PODNAJEMNIK, r. Vinko Möderndorfer, Slovensko ljudsko gledališče Celje
2000 Lear; William Shakespeare KRALJ LEAR, r. Matjaž Zupančič, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1990–1999
1999 Sganarelle; Jean-Baptiste Poquelin Molière DON JUAN ALI KAMNITA GOSTIJA, r. Jernej Lorenci, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1999 Receptor; Matjaž Zupančič UBIJALCI MUH, r. Mile Korun, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1999 Sir Thomas More; Robert Bolt ČLOVEK ZA VSE ČASE, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1998 Joža Peršin Joki; Vinko Möderndorfer VAJA ZBORA, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1998 Markiz de Sade; Peter Weiss ZASLEDOVANJE IN USMRTITEV JEAN PAULA MARATA V UPRIZORITVI IGRALSKE SKUPINE CHARENTONSKEGA ZAVETIŠČA PO NAVODILIH GOSPODA DE SADA, r. Matjaž Zupančič, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1998 Brazilec; Matjaž Zupančič NEMIR, r. Mile Korun, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1997 Natakar; Ray Cooney MINISTER V ŠKRIPCIH, r. Dušan Mlakar, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1997 Alfred Doolittle; George Bernard Shaw PIGMALION, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1997 Vikont Valmont; Heiner Müller EKSPLOZIJA SPOMINA, r. Eduard Miler, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1996 Edward Damson; Peter Shaffer GORGONIN DAR, r. Mile Korun, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1996 Kellermann; Pavel Kohout PAT ALI IGRA KRALJEV, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1995 Hèro; Jean Anouilh SKUŠNJA ALI KAZNOVANA LJUBEZEN, r. Dušan Mlakar, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1995 Bonaventura; Oton Župančič VERONIKA DESENIŠKA, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1995 Beneški dož; William Shakespeare BENEŠKI TRGOVEC, r. Ivica Kunčević, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1994 Čepon; Jože Kranjc DETEKTIV MEGLA, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1994 Babusch; Bertolt Brecht BOBNI V NOČI, r. Mile Korun, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1994 Pastor Manders; Henrik Ibsen STRAHOVI, r. Dušan Mlakar, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1993 Carl Salter; Luigi Pirandello KOT ME TI HOČEŠ, r. Janez Pipan, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1993 Herman II. Celjski; Anton Novačan HERMAN CELJSKI, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1992 Argan; Jean-Baptiste Poquelin Molière NAMIŠLJENI BOLNIK, r. Katja Pegan, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1992 Daniel; Friedrich Schiller RAZBOJNIKI, r. Robert Raponja, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1991 Polkovnik Melkett; Peter Shaffer ČRNA KOMEDIJA, r. Vinko Möderndorfer, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1991 Genadij Panfilovič; Mihail Afanasjevič Bulgakov ŠKRLATNI OTOK, r. Katja Pegan, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1991 Pozzo; Samuel Beckett ČAKAJOČ GODOTA, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1990 Župnik; Ivan Cankar HLAPCI, r. Mile Korun, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1990 Vojvoda de Richelieu; Alexandre Dumas POKVARJENEC ALI LEPOTA IN MOČ, r. Vito Taufer, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1980–1989
1989 Felipe; Andrej Hieng OSVAJALEC, r. Vinko Möderndorfer, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1989 Albin Korže; Zdenko Kodrič VIDA VIDIM, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1989 Volpone; Stefan Zweig VOLPONE, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1989 Nevestin oče; Federico García Lorca KRVAVA SVATBA, r. Barbara Hieng, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1988 Jonathan J. Peachum; Bertolt Brecht OPERA ZA TRI GROŠE, r. Vinko Möderndorfer, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1988 Peter Kralj, Pavel Kralj; Tone Peršak PETER IN PAVEL, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1988 General Burgoyne; George Bernard Shaw HUDIČEV UČENEC, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1987 Géronte, Pl. Prasetnik; Jean-Baptiste Poquelin Molière ZGRABITE SGANARELA, r. Vinko Möderndorfer, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1987 Starec; August Strindberg SONATA STRAHOV, r. Dušan Mlakar, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1987 Florestan Mississippi; Friedrich Dürrenmatt ZAKON GOSPODA MISSISSIPPIJA, r. Barbara Hieng, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1986 Borci, 70; Miloš Mikeln VEČERJA V VILI P, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1986 Malvolio; William Shakespeare KAR HOČETE, r. Mile Korun, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1986 Stavbenik Halvard Solness; Henrik Ibsen STAVBENIK SOLNESS, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1986 Malatesta; Jovan Hristić SAVONAROLA IN NJEGOVI PRIJATELJI, r. Zvone Šedlbauer, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1986 Hudabivški Vid; Feri Lainšček SAMORASTNEŽI, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1985 Edward Tappercoom; Christopher Fry GOSPA NE BO ZGORELA, r. Dušan Mlakar, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1985 Dr. Anton Grozd; Ivan Cankar ZA NARODOV BLAGOR, r. Vinko Möderndorfer, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1984 Sir Jaspar Cepetin; William Wycherley PODEŽELANKA, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1984 Astrov; Anton Pavlovič Čehov STRIČEK VANJA, r. Miran Herzog, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1984 Don Salluste de Bazan; Victor Hugo RUY BLAS, r. Andrej Hieng, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1984 J. V. Perina; Václav Havel OBVESTILO, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1983 Škofov tajnik; Denis Poniž ŠKOF TOMAŽ HREN, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1983 Mejak; Miloš Mikeln MOR. POL. KVALIF. TOV. GUBCA, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje, Cankarjev dom
1983 Kir Panajotis; Goran Stefanovski LET NA MESTU, r. Mile Korun, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1983 Lenart Uranič Puhlšperger; Alenka Goljevšček SREČANJE NA OSOJAH, r. Meta Hočevar, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1982 Antonio Salieri; Peter Shaffer AMADEUS, r. Dušan Mlakar, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1982 Jakobov gospodar; Milan Kundera JAKOB IN NJEGOV GOSPODAR, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1982 Dr. Wangel; Henrik Ibsen GOSPA Z MORJA, r. Albert Kos, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1981 Dorant; Jean-Baptiste Poquelin Molière ŽLAHTNI MEŠČAN, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1981 Bartolič; Milan Kleč POLKA, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1981 Prvi igralec, Duh, Stotnik; William Shakespeare HAMLET, r. Vida Ognjenović, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1980 Svetozar Mitić; Dušan Jovanović PREVZGOJA SRCA, r. Mile Korun, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1980 Teiresias; Euripides BAKHANTKE, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1980 Alfi; Borivoj Wudler ODPRITE VRATA, OSKAR PRIHAJA, r. Dušan Mlakar, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1980 Boyet; William Shakespeare LJUBEZNI TRUD ZAMAN, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1980 Tonač; Pavel Lužan RDEČI MLIN, r. Mario Uršič, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1970–1979
1979 Lord Herington; PLAY LINHART 1780–1789, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1979 Poljanec; Ivan Cankar LEPA VIDA, r. Mile Korun, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1979 Minister Kima; Janez Žmavc PAVLIHA IN MALO ČEZ LES, r. Dušan Mlakar, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1979 Mojster Arden; MOJSTER ARDEN, r. Dino Radojević, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1978 Robi; Janez Žmavc PINDAROVA ODA, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1978 Veršinin; Anton Pavlovič Čehov TRI SESTRE, r. Vida Ognjenović, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1978 Poročnik; Feđa Šehović KURBE, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1978 Gaetano Gioia, Mario Cavaradossi; Vjeran Zuppa 1803–1804 PROLOG; TOSCA (1800 ...); 1820 EPILOG, r. Ljubiša Ristić, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1977 Nadučitelj; Tone Partljič OSKUBITE JASTREBA, r. Franci Križaj, Drama SNG Maribor, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1977 Matti; Bertolt Brecht GOSPOD PUNTILA IN NJEGOV HLAPEC MATTI, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1977 Stric; Pavle Lužan LEPI ČASI, ZLATI KRASI, r. Miran Herzog, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1976 John Proctor; Arthur Miller SALEMSKE ČAROVNICE, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1976 Fran Škofič; GOSPOD S PRESEKA, r. Dušan Jovanović, Marjan Bevk, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1976 Dacar; Ivan Cankar POHUJŠANJE V DOLINI ŠENTFLORJANSKI, r. Mile Korun, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1976 Vojvoda Alexander, Cosimo de Medici; Alfred de Musset LORENZACCIO, r. Dušan Mlakar, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1976 Dramaturg Palčič; Dušan Jovanović IGRAJTE TUMOR V GLAVI IN ONESNAŽENJE ZRAKA, r. Ljubiša Ristić, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1975 Aleksander Tarasovič Ametistov; Mihail Afanasjevič Bulgakov ZOJKINO STANOVANJE, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1975 Kulturni delavec; Ferdo Kozak KRALJ MATJAŽ, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1975 Gospod; Borivoj Wudler PERPETUUM MOBILE, r. Voja Soldatović, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1974 Loposlav; Alfred Jarry UBU KRALJ ali POLJAKI, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1974 Minister Kima; Janez Žmavc PAVLIHA IN MALO ČEZ LES, r. Dušan Mlakar, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1974 Klitander; Jean-Baptiste Poquelin Molière LJUDOMRZNIK, r. Zvone Šedlbauer, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1974 Friderik; Franček Rudolf CELJSKI GROF NA ŽREBCU ali LEGENDA O STRUKTURI, r. Dušan Mlakar, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1973 Magnifico; Ervin Fritz KRALJ MALHUS, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1973 Kmečka zveza, Kronanje v Zagrebu; ZA STARO PRAVDO, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1973 Boris Aleksejevič Trigorin; Anton Pavlovič Čehov UTVA, r. Iztok Tory, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1973 Glasnik; Sofokles ANTIGONA, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1972 Dr. Mlakar; Ivan Cankar ROMANTIČNE DUŠE, r. Dušan Mlakar, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1972 Aleksander Veliki; Christopher Marlowe TRAGEDIJA O DOKTORJU FAUSTU, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1972 Mestislav; Fran Levstik TUGOMER, r. Bojan Štih, Igor Lampret, Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1972 Mihail Aleksandrovič Rakitin; Ivan Sergejevič Turgenjev MESEC DNI NA KMETIH, r. Mile Korun, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1972 Prvi obmejni uradnik; Ödön von Horváth FIGARO SE LOČUJE, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1971 Luther Gascoigne; David Herbert Lawrence SNAHA, r. Žarko Petan, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1971 Karel; Dušan Jovanović NORCI, r. Zvone Šedlbauer, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1971 Vitez, Skušnjavec; Eliot Thomas Stearns UMOR V KATEDRALI, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1971 Kalidamates; Titus Maccius Plautus MOSTELLARIA ali HIŠNI STRAH, r. Zvone Šedlbauer, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1971 Kralj Peter; Georg Büchner LEONCE IN LENA, r. Miran Herzog, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1971 Matej; Ignac Kamenik GALEBI, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1970 Zdravnik; Janez Žmavc SEKIRA, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1970 Profesor za nemško književnost; Egon Friedell, Alfred Polgar GOETHE, r. Mirč Kragelj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1970 Tulpenheim; Anton Tomaž Linhart ŽUPANOVA MICKA, r. Mirč Kragelj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1970 Jošt; Oton Župančič VERONIKA DESENIŠKA, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1970 Hubert; UGRABITEV, r. Dušan Jovanović, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1970 Hovstad; Henrik Ibsen SOVRAŽNIK LJUDSTVA, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1970 Energetik; Juro Kislinger PREGNANI IZ RAJA, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1960–1969
1969 Henri; Jean-Paul Sartre NEPOKOPANI MRTVECI, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1969 Martinek; Josip Jurčič DESETI BRAT, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1969 Doktor Kajus; William Shakespeare VESELE WINDSORČANKE, r. Juro Kislinger, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1969 Oscar; Neil Simon ZARES ČUDEN PAR, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1969 Nil; Maksim Gorki MALOMEŠČANI, r. Igor Pretnar, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1968 Kraljevi glasnik; Franjo Roš ČAROBNA PIŠČALKA, r. Janez Drozg, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1968 Martin; Duško Roksandić PTIČI BREZ JATE, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1968 Beli; Đorđe Lebović SREBRNE VEZI, r. Igor Pretnar, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1968 Gospod Henri; Jean Anouilh EVRIDIKA, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1968 Kreon; Sofokles KRALJ OIDIPUS, r. Dino Radojević, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1968 Vitez pl. Ripafratta; Carlo Goldoni KRČMARICA, r. Dino Radojević, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1967 Kralj; Saša Škufca TRNULJČICA, r. Juro Kislinger, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1967 Brettschneider, Skrivljeni; Bertolt Brecht ŠVEJK V DRUGI SVETOVNI VOJNI, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1967 Nadučitelj; Ivan Cankar HLAPCI, r. Mile Korun, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1967 ; Ivan Cankar LEPA NAŠA DOMOVINA, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1967 1. detektiv; Dominik Smole CVETJE ZLA, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1967 Bernabe; Jacinto Benavente LA MALQUERIDA, r. Dino Radojević, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1966 Medved; Marija Šurinova DEDEK MRAZ, r. Janez Povše, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1966 Rochefort; Alexandre Dumas TRIJE MUŠKETIRJI, r. Andrej Stojan, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1966 Julijan Ščuka; Ivan Cankar ZA NARODOV BLAGOR, r. Mile Korun, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1966 Major Metcalf; Agatha Christie MIŠELOVKA, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1966 ; Miloš Mikeln INVENTURA 65, r. Miloš Mikeln, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1966 Georges; Jean-Paul Sartre UMAZANE ROKE, r. Franci Križaj, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1965 Šiba; Anton Novačan VELEJA, r. France Kosmač, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1965 Spodrepiga; Conrad Seiler KLOVN IN NJEGOV CIRKUS, r. Janez Povše, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1965 Robert Časl; Anton Medved RENDEZ - VOUS, r. Franc Uršič, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1965 Marki Poza; Friedrich Schiller DON CARLOS, r. Juro Kislinger, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1965 Eneja Silvij Piccolomini; Anton Novačan HERMAN CELJSKI, r. Branko Gombač, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1965 ; RINGARAJA ali SATIRIČNI VEČER, r. Miran Herzog, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1965 Maks; Ivan Cankar KRALJ NA BETAJNOVI, r. Juro Kislinger, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1965 ; VEČER SLOVENSKE LJUBEZENSKE POEZIJE, r. Juro Kislinger, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1965 Ferdinand; William Shakespeare VIHAR, r. Branko Gombač, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1964 Razumihin; Fjodor Mihajlovič Dostojevski ZLOČIN IN KAZEN, r. Branko Gombač, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1964 Drugi slepar; Hans Christian Andersen CESARJEVA NOVA OBLAČILA, r. Juro Kislinger, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1964 Razbojnik; Nakamura Šinkiči POJOČA SKRINJICA, r. Juro Kislinger, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1964 Poročnik Kristijan, Drugi meščan; Velimir Lukić DOLGO ŽIVLJENJE KRALJA OSVALDA, r. Miran Herzog, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1964 George Bernard Shaw; Jerome Kilty DRAGI LAŽNIVEC, r. Andrej Stojan, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1964 Maguire; Sean O'Casey SENCA PRAVEGA MOŽA, r. Juro Kislinger, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1964 Konstantin; Ödön von Horváth SEM PA TJA, r. Juro Kislinger, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1964 David; Miha Remec SREČNI ZMAJI, r. Miran Herzog, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1964 Prof. Lachaume, Delavec iz plinarne, Prof. Helmuth Renner; Alexandre Rivemale REZERVIST, r. Miran Herzog, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1963 Eugene; O'Neill STRAST POD BRESTI, r. Branko Gombač, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1963 Sebastijan; William Shakespeare KAR HOČETE, r. Branko Gombač, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1963 Dane; Pero Budak METEŽ, r. Juro Kislinger, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1963 Pomočnik; Max Frisch ANDORRA, r. Branko Gombač, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1962 Camille Sévigné; Marcel Achard ODKRITOSRČNA LAŽNIVKA, r. Juro Kislinger, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1962 Prvi bolničar; Fernando Arrabal PIKNIK NA BOJIŠČU, r. Miran Herzog, Slovensko ljudsko gledališče Celje
1962 Don Mendo; Pedro Calderón de la Barca SODNIK ZALAMEJSKI, r. Branko Gombač, Slovensko ljudsko gledališče Celje
Vloge na filmu in televiziji
1987 Moj ata socialistični kulak, r. Matjaž Klopčič, Viba film Ljubljana
1982 Dr. Vencelj; Deseti brat, r. Vojko Duletić, Viba film Ljubljana
1980 Komisar; Nasvidenje v naslednji vojni, r. Živojin Pavlović, Viba film in Vesna film Ljubljana
1979 Draga moja Izza, r. Vojko Duletić, Viba film Ljubljana in Vesna film Ljubljana
1976 Idealist, r. Igor Pretnar, Viba film Ljubljana
1971 Tone; Na klancu, r. Vojko Duletić, Vesna film Ljubljana
Nagrade
1980/81 - Borštnikova diploma za vlogo Poljanca v Lepi Vidi Ivana Cankarja
1982/83 - nagrada Prešernovega sklada za izjemne stvaritve v zadnjih
dveh sezonah v SLG Celje
1985/86 - Borštnikova diploma za najbolj dognan odrski jezik
posameznega igralca za vlogo Dr. Grozda v uprizoritvi Za narodov blagor Ivana Cankarja
1988/89 - Severjeva nagrada za vlogi Géronta, pl. Prasetnika v
uprizoritvi Zgrabite Sganarela J.-B. P. Molièra in G.
Peachuma v Operi za tri groše Bertolta Brechta
1992/93 - nagrada žlahtni komedijant za vlogo Argana v Namišljenem
bolniku J.-B. P. Molièra
1993/94 - zlati grb mesta Celja za vrhunske umetniške dosežke
v SLG Celje
1998/99 - Borštnikov prstan za izjemne umetniške stvaritve v
obdobju od 1962 do 1998